News Update :
Home » , , , » Influenza A ( Ba alif ba ya)

Influenza A ( Ba alif ba ya)

Penulis : Unknown on Sunday, August 30, 2009 | 6:26 AM

Dikisahkan ada 3 ekor influenza ingin menyeberangi sebatang sungai... akan tetapi.. di dalam sungai tersebut terdapat seekor buaya.. buaya ini seorang pemangsa keji.. dia membunuh mangsanya dengan menggigit bahagian "anu"nya dahulu..

maka ketiga-tiga influenza ini berfikir la bagaimana cara untuk menyeberangi sungai dan mengelakkan daripada buaya tersebut menggigit anu mereka. maka akhirnya influenza pertama membuar keputusan untuk berenang selaju-lajunya dengan harapan buaya tersebut tidak dapat mengejar dan mengigit anunye..akan tetapi bila sampai di pertengahan sungai.. " zapp!!" maka berkuburla riwayat influenza pertama tersebut..

Tiba giliran influenza kedua..influenza kedua menggunakan approach menyelam.. dengan harapan buaya tersebut tidak dapat melihat anunye kerana ia berada di dasar sungai.. akan tetapi, sampai di pertengah sungai.. influenza tersebut tidak dapt menahan nafas lagi lalu terpaksa timbul di permukaan sungai.. maka.. "zapp"" tamatla riwayat influenza kedua..

Maka tibalah giliran Influenza Terakhir H1N1.. lama influenza tersebut memikirkan cara yang sesuai..setelah menyaksikan kedua rakannya terkorban.. tiba-tiba terlintas idea di kepalanya lantas terus berenang merentasi sungai tersebut..anehnya.. influenza tersebut berjaya menyeberangi sungai tersebut tanpa anunya digigit oleh buaya tersebut..

Tahukah kamu semua apakah cara yang telah digunakan oleh influenza H1n1 tersebut?
Share this article :
 
Design Template by ZoOM Team | Support by creating website | Powered by Blogger