News Update :
Home » , , » [STORY] Kisah Benar: Cakap tu biar Terang

[STORY] Kisah Benar: Cakap tu biar Terang

Penulis : Unknown on Wednesday, May 26, 2010 | 10:08 PM

Situasi: berbual-bual petang di opis
Topik: Pasal, krim, bedak, sabun muka

Aku sedang duduk, dengar2 dan perhatikan kawan2 aku sedang berbual rancak pasal krim, sabun dan bedak muka. Org pompuan yang mulakan topik ini, yg lelaki tu celah2 gitu aja.

Kawan lelaki aku tu, Dollah (bukan nama sebenar), bertanyalah kemusykilan dia tentang sabun muka yang dia pakai hampir seminggu dan sekarang keluar biji-biji kat muka dia. Dia tanya kenapa jadi macam tu. Dollah ini jenis yang pemalu jugak orgnya.

Tiba-tiba seorang kawan aku lagi yang dari tadi asyik tekun menaip-naip depan komputer dia selang dua-tiga meja menyampuk dengan suara yg kuat, selamba tak bersalah aja muka dia, "agaknya sabun tu tak serasi dengan bijik kau."
Dollah terus terperanjat, malu bercampur bengang, "Eh! Apa pulak bijik aku?!"

Aku yang tengah termenung dan perhatikan mereka tu tersenyum dan yang lain ketawa terbahak-bahak. Yang perempuan-perempuan semua ketawa tak tahan sambil tutup mulut mereka. Dollah terus blah masuk tandas dengan muka yang merah-padam malu. Kawan aku yg depan komputer tu mmg silap cakap dan dia sendiri pun malu sembunyi belakang monitor komputer dia dengan kedua-dua tangan menutup dahinya.

Jadilah bahan lawak semenjak hari itu. Asal jumpa si Dollah aja, org tanya, "bijik kau hari ni macam mana? Dah ok? Sabun apa yang kau pakai?"

Sepatutnya: "Sabun tu tak serasi dengan kulit muka kau." -> Ini yang betul
Bila cakap, "sabun tu tak serasi dengan bijik kau," - > ini yang lain macam aja. Sabun apa pulak tu?
Share this article :
 
Design Template by ZoOM Team | Support by creating website | Powered by Blogger