News Update :
Home » » Zoom Artis : Heliza Tak Takut Gemuk

Zoom Artis : Heliza Tak Takut Gemuk

Penulis : Unknown on Tuesday, June 26, 2012 | 2:13 AM

Mengembara merentasi benua dalam mencari hidangan istimewa yang unik dan sudah semestinya halal menjadi intipati kepada program yang kini sudah memasuki musim ketujuh iaitu Rasa Halal Antarabangsa.

Kembali dengan lokasi yang lebih menarik untuk dikongsi bersama penonton, Rasa Halal Antarabangsa menampilkan pengacara baru iaitu Heliza Helmi bagi menggantikan tempat Farah Anuar iaitu Heliza Helmi.

Bercakap ketika sidang media program itu semalam, Heliza dilihat cukup selesa menjadi pengacara program yang ditayangkan di Astro Oasis.

Sering kita dengar jika menjadi pengacara untuk program masakan pasti individu tersebut akan dibayangi dengan berat badan yang akan naik secara mendadak, namun begitu Heliza ternyata tidak pernah risau dengan situasi tersebut.

“Tidak terfikir pun pasal berat badan akan naik kerana sehingga kini berat badan saya sama sahaja.

“Mungkin kerana kami mempunyai jadual yang ketat dan harus bergerak dengan cepat untuk menyiapkan penggambaran pada setiap lokasi.

“Lagipun program ini bertajuk Rasa Halal Antarabangsa jadi saya banyak merasa makanan tersebut dan bukan makan semua sehingga habis,” ujarnya sambil berseloroh.

Kali ini Rasa Halal Antarabangsa menjelajah ke lima buah negera di tiga benua berbeza iaitu Australia, Korea, United Kingdom, Perancis dan Turki.

Menurut Heliza lagi dia telah membuat beberapa persiapan bagi melancarkan perjalanannya ketika menjalankan tugas sebagai pengacara.

Ditanyakan mengenai cabaran menjadi pengacara Rasa Halal Antarabangsa, Heliza ternyata positif dan dia mahu mempelajari selok belok untuk menjadi pengacara yang baik.

“Saya teruja ketika dipilih untuk menjadi pengacara dan dalam amsa yang sama saya dapat belajar budaya yang baru.

“Merasai makanan yang berbeza disamping belajar bahasa negara yang dilawati dan menambah pengetahuan.

“Penat sudah semestinya tetapi itu semua saya letakan di bawah sekali kerana komitmen kepada kerja lebih penting dan saya harapkan ia akan memuaskan hati kepada mereka yang menonton,”tambahnya lagi.

Heliza kini sibuk memperluaskan langkahnya dengan menjadi perunding imej setelah mendapat sijil dalam bidang berkenaan.

Rezekinya juga terus bertambah setelah dilantik menjadi duta kepada minuman Cool Blog selain Sunsilk dan Garnier yang kini sudah memasuki tahun ketiga.

Tidak lupa bidang fesyen yang diminatinya di mana dia telah berkolaborasi bersama Get Gorgeous untuk koleksi Heliza Helmi by Get Gorgeous dengan 10 koleksi eksklusif khas untuk Lebaran selain Heliza Helmi Hijab dan Instant Telekung.

Dia juga baru sahaja menerbitkan Diari Heliza Helmi iaitu jurnal kisah hidupnya yang kini telah pun berada di pasaran.
Share this article :
 
Design Template by ZoOM Team | Support by creating website | Powered by Blogger